Thursday 25 July 2013

Payudara boleh kendur akiba kasut tumit tinggi

Assalamuaalaikum
Awa jika anda gemar berkasut tumit tinggi!  Hasil laporan saintis dari New York menyatakan amalan pemakaian kasut tumit tinggi berterusan menjadi punca payudara menjadi kendur. Menurut saintis tersebut pemakaian kasut tumit tinggi akan menyebabkan otot-otot pectrolis major atau otot-otot kecil di bahagian dada menjadi lemah dan ini akan mengakibatkan payudara menjadi kendur dan tidak kelihatan menarik.
Kebanyakan wanita sanggup mengorbankan keselesaan semata-mata mahu kelihatan cantik, mengekalkan imej dan juga fesyen.  Pemakaian kasut tumit tinggi contohnya akan menampakkan gaya yang lebih elegan, nampak lebih seksi dan mengikuti fesyen.  Namun risiko yang bakal mereka hadapi adalah pengenduran payudara.  Pemakaian kasut ini akan menyebabkan otot dari bahagian belakang tumit sehingga ke bahagian belakang badan menjadi tegang.  Ini seterusnya membuatkan posisi badan secara tak langsung akan membongkok ke depan dan bahu akan merengkok ke hadapan.  Jika dibiarkan berterusan ia akan membetuk payudara ‘sag’ ke depan atau melurut ke bawah.
Semakin tinggi kasut anda, semakin kuat pula tekanan di bawah bebola kaki dan berlaku tekanan berlebihan di bahagian kaki hadapan.  Jadi sebaiknya bawalah kasut kedua yang lebih rendah tumitnya jika anda masih ingin bergaya dengan kasut tumit tinggi.  Pastikan ia hanya dipakai dalam tempoh yang singkat.
Baiki struktur otot yang mengendur
Ada tak caranya supaya kita dapat baiki struktur otot kita yang sudah mengendur tu ye? Jom kita baiki otot kendur dengan membaiki kandungan kolagen tubuh. Shaklee ada penyelesaiannya!
collagen
Shaklee Collagen Powder merupakan suplemen kolagen hebat yang mengandungi 4,000mg proprietari RSS (Red Snapper Scale) Collagen, kolagen yang berkualiti tinggi dan tulen yang diekstrak daripada sisik ikan merah. Kolagen bermolekul sangat ringan Shaklee, kira-kira 1,000 Dalton*, dapat diserap dengan mudah oleh badan dan dapat membantu kepada peningkatan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan.
Tujuh bahan utamanya termasuk, ekstrak biji benih Camellia japonica, ekstrak Pfaffia, kolagen ikan, ekstrak kerangkerangan, Lactobacillus acidophilus, vitamin C dan vitamin B yang digabungkan untuk meningkatkan keberkesanan kolagen RSS dan menyokong kecantikan anda dari dalam ke luaran.
Shaklee Collagen Powder mudah larut dengan minuman dan makanan kegemaran anda. Setiap hidangan dipek di dalam satu uncang untuk memudahkan anda menggunakannya secara segera pada bila-bila masa dan di mana saja.

No comments:

Post a Comment